علم فنگ شویی علمی است که به افراد کمک می کند تا در مورد قوانینی که با استفاده از آنها دکوراسیون بهتری در یک منزل چیده می‌شود آگاهی پیدا کنند. این علم ریشه در فرهنگ چینی دارد و بر اثر نیروها و انرژی هایی است که در اطراف ما وجود دارد و ما به انرژی مثبت و منفی آن ها را می شناسیم.

 

قوانین فنگ شویی دکوراسیون منزل

قوانین فنگ شویی برای هر قسمت از منزل قواعد خاص خودش را دارد و با رعایت کردن آن متوجه خواهید شد که چقدر با رعایت یکسری نکات می توانید دکوراسیون جذاب تر و چشمگیرتری داشته باشید تا انرژی بیشتری در خانه شما برقرار باشد.

 

دکوراسیون

 

این علم برگرفته از یک روش چینی است که در ساخت منزل و یا چیدمان وسایل منزل از آن استفاده شود که از یک سری اصول پیروی می کند و مبنای آن برقراری انرژی مخصوصا انرژی مثبت در خانه و محل زندگی است. 

 

 در راهروی ورودی خانه ها باید بگوییم که این قسمت از خانه خیلی اهمیت زیادی در انرژی خانه شما دارد و اولین مکانی است که به چشم می خورد و بهتر است خیلی شلوغ و به هم ریخته نباشد و اگر در این قسمت جاکفشی را قرار دادید سعی کنید خیلی مرتب باشد و وسایل اضافی را از راهروی خانه بردارید.

 

دکوراسیون

 

 یکی دیگر از این موارد که باید به آن توجه کنید محل قرارگیری آیینه است که بهتر است جلوی درب ورودی نباشد. زیرا علم فنگ شویی معتقد است که اگر انرژی خوبی قرار باشد وارد خانه شود در برخورد با آینه منعکس می شود و از خانه شما دور خواهد شد.

 یکی دیگر از قوانین مهم فنگ شویی این است که  وقت هایی که از حمام استفاده نمی کنید درب آن را ببندید زیرا انرژی حمام منفی است و بهتر است در خانه جریان نداشته باشد.

 

دکوراسیون

 

تا جایی که می‌توانید در خانه گل و گیاه بگذارید زیرا گل و گیاه تاثیر خیلی مثبتی در دکوراسیون منزل شما می گذارد. 

 اگر جایی از خانه شما نشتی دارد بهتر است خیلی زود آن را برطرف کنید زیرا علم فنگ شویی این را نماد بدشانسی می داند و باعث می شود که خانه شما انرژی مثبت و شادی را از خانه خارج کند.

 

دکوراسیون

 

 تاثیر انرژی طبقه همکف روی سایر قسمت های خانه بسیار زیاد است پس بهتر است قسمت همکف همیشه مرتب باشد و آن را تمیز نگه دارید.

 

فنگ شویی آشپزخانه

قوانین فنگ شویی محدود به اتاق خواب و اتاق نشیمن نمی‌شود و در مورد آشپزخانه ها هم یک سری قوانین وجود دارد که شما با رعایت آنها می توانید آشپزخانه بهتر و جذاب تری در خانه خود داشته باشید.

 

دکوراسیون

 

وجود انرژی مثبت در دکوراسیون داخل خانه شما و گردش این انرژی باعث شود که شما از قرار گرفتن در خانه خود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

 در مورد چیدمان آشپزخانه باید بگوییم که نظمی که برای وسایل آشپزخانه در نظر می گیرید مهمترین چیز در این قسمت است و باید تا آنجایی که می توانید سعی کنید آشپزخانه شلوغی نداشته باشید.

بعد از اینکه در آشپزخانه غذا درست کردید و یا هر فعالیتی، سعی کنید آن را کامل تمیز و مرتب کنید و هر چیزی را در جای خودش قرار دهید تا این نظم باعث برقراری انرژی مثبت در آشپزخانه شما شود.

 

دکوراسیون

 

 یکی دیگر از مواردی که در مورد فنگ شویی آشپزخانه اهمیت بالایی دارد نورپردازی و روشنایی آن است. زیرا اگر این نورپردازی با اصول انجام شود باعث می‌شود که فضای آشپزخانه دلگیر و افسرده نباشد و با نور کافی می ‌توانید همه فضای آشپزخانه را به یک محیط پر انرژی و جذاب تبدیل کنید.

مورد دیگری که در مورد آشپزخانه ها در علم فنگ شویی به آن اشاره شده رنگ مناسب وسایل و دیوارها می باشد که با رعایت اصول می توانید انرژی مثبت زیادی در فضای آشپزخانه خود داشته باشید. 

 

 برای این کار سعی کنید از ترکیب رنگ های مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید. برای انتخاب رنگ به این نکته توجه داشته باشید که هرچه رنگ های تیره بیشتر باشند فضای آشپزخانه شما سنگین تر و دلگیر تر می شود و باعث کوچکتر به نظر رسیدن آن و انرژی منفی در آن خواهد شد. پس تا جایی که برای شما مقدور است و دکوراسیون خانه شما اجازه می دهد از رنگ های روشن تر استفاده کنید.

 

دکوراسیون

 

سعی کنید در نهایت هر چیزی را در سر جای مناسب خود قرار دهید تا هر وسیله به نسبت کارایی خود در کنار دست شما قرار بگیرد. مثلا بهتر است ماشین ظرفشویی و سینک کنار اجاق گاز قرار نداشته باشد و بین آنها از وسایل چوبی استفاده کنید که تعادل آب و آتش بر قرار شود.

 

دکوراسیون

 

بهتر است مایکروفر شما در جایی قرار داشته باشد که روی اجاق گاز نباشد و هیچ وقت اجازه ندهید آب زیاد در کتری یا سماور شما بماند زیرا باعث افسردگی در فضای آشپزخانه می شود و برای آب دادن گیاهان و یا پختن غذا از آن آب استفاده کنید.

همانطور که بارها اشاره کردیم در مورد آشپزخانه هم قرار دادن گل و گیاه باعث انرژی مثبت و ایجاد یک فضای آرام و جذاب خواهد شد. البته از گیاهان مناسب در این فضا استفاده کنید و سعی کنید گیاهانی که قرار می دهید تیغ دار نباشند.

 

دکوراسیون

 

نقشه خانه در فنگ شویی

شاید کلمه ی باگوا موقع مطالعه در مورد فنگ شویی به چشم شما خورده باشد. باگوا، در لغت به معنای «هشت نماد» است و در فنگ شویی به عنوان نقشه انرژی در خانه شناخته می‌شود که کمک می‌کند بدانید چه چیزی را در کجای خانه قرار دهید یا از چه رنگی در چه وسیله‌ای از خانه استفاده کنید. با توجه به این نقشه می‌توانید تعادل را در خانه خود برقرار کرده و انرژی مثبت در آن پخش کنید.

 

نقشه باگوا

 

فنگ شویی خانه داری

 انرژی طبیعت را به واسطه آب نماها یا گل و گیاه های طبیعی به خانه بیاورید. بهتر است در  در اتاق خواب، تلویزیون و لوازم ورزشی مثل تردمیل را قرار ندهید، تلویزیون و هر عاملی که امنیت و سکوت اتاق خواب را به هم بریزد باعث انتشار انرژی منفی و سلب آرامش شما می شود.

سعی کنید مراقب تمام درهای خانه باشید و به موقع آن ها را روغن کاری کنید زیرا لولاهایی که جیرجیر می کنند، درهایی که باد کرده اند یا ترک بداشته اند، از ورود انرژی مثبت جلوگیری می کنند.

 

فنگ شویی خانه داری

 

بهتر است تمیزی و نظم در جای جای خانه برقرار باشد، حتی پشت درها! خیلی ها فکر می کنند چون پشت در جلوی چشم نیست پس مهم نیست اما این ها همه موج منفی به همراه دارند.

خوب است که هر فردی باید در خانه پناهگاه مختص به خود را داشته باشد. مثلا گوشه‌ای از اتاق خواب یا پشت بام یا هر جای دیگری که آنجا احساس دنج بودن و آرامش به شما میدهد.

 

فنگ شویی پذیرایی

 

اگر در خانه ای زندگی می کنید که دارای چند اتاق خواب است، جای آن ها را با هم عوض کنید. در این جابه‌جایی ها همیشه کلی گرد و غبار اضافه که فکر می کردید تمیز است کشف می کنید و جز این تغییر محیط در همین مقیاس کوچک هم حال شما را متحول می کند.

بهتر است هر روز صبح حتی در فصل هایی که هوا سرد است چند دقیقه پنجره‌ها را باز بگذارید و هوای منزل را تازه کنید. تنها غذا نخورید و هر کس با لیوان مخصوصش آب بخورد. تا حد ممکن قفسه‌ها و ویترین‌ها خلوت باشند و خیلی از نزیینات عجق وجق که ذهن شما را درگیر کنند استفاده نکنید. تا می توانید لباس های اتو کشیده بپوشید و منظم باشید.

 

فنگ شویی خانه داری

 

جای تلویزیون در فنگ شویی

قرار دادن تلویزیون در جای مناسب می تواند در چیدمان سایر وسایل هم بسیار تاثیرگذار باشد زیرا مبل ها هم اصولا در اتاق نشیمن طوری قرار می گیرند که در جلوی میز تلویزیون باشند. اینکه میز تلویزیون و خود تلویزیون را در کجای فضای نشیمن قرار دهیم بستگی به طراحی و نقشه منزل دارد ولی قبل از آن باید چند نکته مهم را هم مد نظر بگیریم.

 

جای تلویزیون در فنگ شویی

 

یکی از این نکته ها این است که ببینیم تلویزیون نسبت به منبع نور در چه موقعیتی قرار دارد؟ هیچگاه تلویزیون را پشت به پنجره نگذارید. وقتی که تلویزیون جلوی پنجره قرار می‌گیرد به خاطر ضد نور بودن باعث می شود هم چشم شما با نور مستقیم در ارتباط باشد و خیلی اذیت شود و مضر باشد و هم اینکه صفحه تلویزیون را تار ببینید و از تماشای فیلم لذت نبرید. 

 

بهترین جایی که می توانید تلویزیون را در آن قرار دهید و در ادامه مبلمان را به دور آن بچینید این است که مشخص کنید قرار است نقطه کانونی منزل شما با توجه به شکل و فرم پذیرایی کجا باشد. شما می توانید در نقطه کانونی منزل خود میز تلویزیون قرار دهید و مبلمان را جلوی آن بچینید. در نظر داشته باشید که مبل و صندلی ها هیچ وقت نباید پشت تلویزیون قرار داده شوند.

 

جای تلویزیون در فنگ شویی

 

فنگ شویی پذیرایی

همانطور که چند مرتبه اشاره شد در فنگ شویی به انرژی اهمیت زیادی می دهند و اگر طوری چیدمان را انجام دهید که همه چیز از این قوانین پیروی کند نه تنها انرژی مثبت به همراه دارد بلکه شانس هم می آورد. بهتر است انرژی های خوب بدون مانعی بر سر راهشان گردش داشته باشند و راکد نمانند تا این حال خوب را در منزلتان حس کنید. همانطور که گفتیم آشفتگی، به هم ریختگی و بی نظمی در چیدمان وسایل باعث می شود که انرژی ها نتوانند به راحتی حرکت کنند و یک جا انباشته شوند و تاثیر عکس بگذارند.

 

فنگ شویی پذیرایی

 

همیشه انرژی باید از در ورودی خانه وارد شود و قسمت نشیمن یا پذیرایی برسد پس قسمت ورودی خانه باید همیشه مرتب و تمیز باشد و دکوراسیون پذیرایی هم به همین صورت مرتب باشد و مبلمانی که در خانه قرار داده اید ورودی خانه شما را مسدود نکند. معمولا پذیرایی خانه ها جایی است که قرار است آنجا با دوستان و مهمان های خود ملاقت کنید یا دورهمی داشته باشید پس باید این قسمت طوری چیده شده باشد که دلباز باشد. همچنین نباید مبل ها را پشت در ورودی بچینید زیرا وقتی مبلمان رو به روی درب ورودی قرار داشته باشد افراد می توانند رفت و آمد ها را ببینند و به همین دلیل است که احساس آرامش بیشتری دارند.

 

فنگ شویی پذیرایی